۳۰ آبان ۱۳۸۵، ۱۲:۱۱

در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت ؛

تصویب اساسنامه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران

اساسنامه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران با اضافه شدن یک بند به ماده 13 آن ، در جلسه امروز شورای شهر تصویب شد.

به گزارش خبرنگار مهر ؛ دکتر نادر شریعتمداری ، رئیس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای شهر تهران در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه شورا ، در مورد تغییر اساسنامه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران ، گفت:  سازمان در حوزه های مختلف می تواند سیاستگذاری بودجه ای داشته باشد. یکی از مشکلات سازمان سرمایه گذاری این است که هیچ امر تعریف نشده ای ندارد. سازمان باید طرح های خود را بر مبنای خدماتی که در شهر اولویت دارد طرح ریزی کند.

در ادامه ، رئیس هیئت مدیره سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران گفت: اعتقاد ما بر این است که سازمان سرمایه گذاری یک سازمان حرفه ای و تخصصی است و معاونان شهرداری نمی توانند کارآیی لازم را که اقتصاد دانان دارند داشته باشند در نتیجه ما اساسا به دنبال تغییرات بودیم.

مهندس احمد دنیا مالی افزود: شهرداری باید بتواند از بین همکاران بیرون از شهرداری افراد موجه را انتخاب کند.

وی با اعلام اینکه طبق ماده 13 اساسنامه ، اجازه سرمایه گذاری به بانک ها و موسسات اعتباری داخلی و خارجی با تصویب شورا امکان پذیر است افزود: این باعث می شود که هیئت مدیره تنها وسیله ای باشد که این موارد را به شورا ارجاع می دهد.

دنیامالی افزود: شورا باید در قالب بودجه شهرداری تهران ردیفی را به سازمان سرمایه گذاری اختصاص دهد زیرا در بحث مشارکت به هیچ وجه نمی توان برنامه ای از قبل بدهیم شورا شهر می تواند کلیت و سقفی را برای سازمان در نظر بگیرد تا روند سرمایه گذاری سهل تر شود.

وی با اشاره به قالب های حقوقی ضعیف در اولین مورد گفت: با این قالب های حقوقی مشکل سرمایه گذاری حل نمی شود خیلی از پروژه ها به علت بود قالب حقوقی مشخص به مشکل برخورده است باید مکانیزمی را طرح ریزی کنیم که حقوق طرفین رعایت شود.

در ادامه ، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص این اصلاحیه گفت: سیاستگذاری های کلان بودجه سازمان در چارچوب اساسنامه سازمان به هیئت مدیره واگذار شده و نیاز نیست در مورد هر یک از طرح ها هیئت مدیره نظر دهد و باید سیاست های کلی را مشخص کند.

مهندس امیر رضا واعظی آشتیانی ، دیگر عضو شورای شهر تهران در ادامه جلسه گفت: بسیاری از مشکلات سازمان سرمایه گذاری و عدم بهره برداری از طرح های اجرا شده به علت عوامل بازدارنده در شهرداری است که نمی گذارد این طرح ها به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: کسانی که سرمایه گذاری می کنند باید آرامش مالی و روانی داشته باشند.

آشتیانی افزود: نمی توان از یک طرف گفت حقوق شهرداری تضعیف می شود ، از یک طرف بگویند سرمایه گذار سرمایه ها را به یغما می برد و از طرفی بخواهیم سرمایه گذاری در شهرداری قوت بگیرد.

به گزارش مهر ، در پایان با اضافه شدن یک بند به ماده 13 اساسنامه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی تصویب و بر اساس آن هر یک از طرح های سازمان نیازی به تصویب در هیئت مدیره نخواهد داشت و سیاست های کلی بودجه در این هیئت به تصویب خواهد رسید.

کد خبر 409996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha